Pages

Saturday, October 27, 2007

User unfriendliness

Joi am avut vreo două ore libere, şi m-am hotărât să-mi activez în sfârşit serviciul de Internet Banking, BRD NET. Merg la sucursala care mi-a emis cardul, completez formular, arăt CI, îmi copiază CI, mă bucur că nu trebuie să ştiu date despre contul meu (am bifat ca prin BRD NET să am acces la toate conturile), mi se dă o foaie cu username şi urmează să primesc parola prin email. Buun...

Primesc parola prin email, după vreo 8 ore... Era 11 seara deja... Încerc să folosesc contul, îmi spune că username-ul sau parola sunt greşite. ”Nu-i nimic, n-or fi activat contul încă. Nu mă grăbesc nicăieri...”

A doua zi uit complet de cont, nu verific decât seara târziu, când site-ul e down... Deci... nu verific nimic.

Azi de dimineaţă încerc din nou. Yay, merge... Mă pune să schimb parola. Scriu o parolă, cu mai mult de 6 caractere... Ceea ce mă duce la următorul ecran:


Văd 6 caractere, îmi zic repede ”ah, prea lungă...”... mă uit după ”altă opţiune”, nu găsesc altă opţiune (strike 1)... aşa că sunt nevoită să merg la pagina precedentă.

Evident, ignorasem complet că trebuie să fie 6 caractere numerice, aşa că pun o parolă, din nou... nepotrivită. Dar uite cum găsesc ei de cuviinţă să-mi spună asta:



Strike 2! Mă prind ce vor ei din partea asta a mesajului: the server is unable to store the representation needed to successfully complete the request. Dar tata s-ar fi prins?

Acum, ce bine, nu mai sunt ”alte opţiuni”! Aşa că mă duc direct înapoi, unde îmi pun în sfârşit o parolă ”bună” - don't get me started on that!

Într-adevăr, parola e bună... şi chiar asta îmi zice ecranul următor:



Strike 3! Păi eu vreau să intru!! Vreau intrare! Vreau acces la conturi! Vreau vizualizare conturi! Nu ieşire!

Oh well... Nu prea am de ales, aşa că apăs ieşire şi... ”face” intrare... Bine, interpretez drept ”ah, am ieşit din modul de schimbare a parolei...” şi mă hotărăsc să scriu acest post.

(a nu se interpreta greşit, BRD NET, huge help! am fost mai degrabă - oarecum - amuzată de elementele care m-au lăsat - oarecum - botoasă în faţa ecranului, with my soul screaming ”Unfriendly! Unfriendly!”)